LoyalGames.se / dayofdefeat.se / teamfortres.se

Nyheter:

LoyalGames.SE LogoOld.DayofDefeat.se

Steam Group of =LoyalGames=

Författare Ämne: Till den det berör  (läst 4469 gånger)

Branti

• Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 556
    • Visa profil
    • WT
Re: Till den det berör
« Svar #3 skrivet: 2013 november 24, 09:27:51 »
Hej Björk. Först vill jag säga välkommen hit till oss, kul!. Alltid tråkigt med fuskare. Finns ju en hel del i TF2 som vi alla vet. Ja tyvärr är det inte alltid befolkat med admins inne. Och precis som du skriver så behövs fler resurser.

Kommer att titta på detta. Ska ändra lite på forumet här och lägga till vem som är admin mm. Votekick har vi haft
i innan och det är ingen bra ide iheller. För de resulterar till att folk startar votekick mot folk som är bra och inte fuskar mm. Och många trycker bara ja till att kicka utan att veta vem eller vad de handlar om.

Men vi ska ta tag i o fixa till bättre och även plugins som kanske behövs.

Enemy1

• Linux Power
  • Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2 644
  • send me a pm before adding me on icq or msn :-)
    • Visa profil
    • DayOfDefeat.SE
Re: Till den det berör
« Svar #2 skrivet: 2013 november 23, 19:38:11 »
Bannad 1 månad

74 hs av 74 borde vara aimbot

Om någon admin ingame kan intyga att det är 99% säkert aimbot så blir det permban!

Branti är chef på TF så han tar säkert tag i det men för oss så är RL just nu 150% tyvärr..

Ps. på Sourcebans sidan så är det 3 admins som gjort bans idag .. men vi har ju 5(6) TF2 servrar..
« Senast ändrad: 2013 november 23, 19:40:58 av Enemy1 »

björk

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Till den det berör
« Svar #1 skrivet: 2013 november 23, 19:23:16 »
Jag heter björk och jag spelar till och från på era servrar. Vad jag har märkt är att när det inte ofta finns admins/mods på servrarna. Vad detta oundgängligen betyder är att hackare av diverse slag har fritt fram att göra vad de tycker är kul utan att det finns något sätt för oss spelare som försöker svira på servern att göra något åt det. Jag kunde inte hitta något sätt att snabbt kontakta admins. Visst, man kan ju roa sig med att outsnipa aimbotten men i längden blir det inte kul.

Idag handlar historien om en lirare som skapade mycket uppmärksamhet hos mig då han skakade som om han hade fått ett epilepsianfall. Till en början spelade han som soldat men vederbörande märkte nog snart att aimbot inte har någon större verkan på ett projektilvapen så det byttes till sniper. Och då märktes det tydligt för alla och intresset att bli av med fuskaren blev stort. Tyvärr gick det inte för ingen admin/mod var på servern och det gick inte att votekicka. Påföljden blev att spelarantalet sjunk och spelarna fylldes med rage och tömdes med redbarhet när nicken deras användes av hackaren. Det är väl inget kul. 
STEAM_0:0:57196890
http://steamcommunity.com/profiles/76561198074659508

Anledningen till att jag tagit mig tid att att skapa ett konto och vänta på godkännande är helt enkelt för att jag inte vill se communities i TF2 läggas ner för att ingen spelar på servern på grund av dålig administrering och allt som blir kvar är idle-servrar.

TL;DR  Fixa fler admins eller implementera nån slags votekick.

Underdånigst,
björk