LoyalGames.se / dayofdefeat.se / teamfortres.se

Nyheter:

LoyalGames.SE LogoOld.DayofDefeat.se

Steam Group of =LoyalGames=

Författare Ämne: OB update 2011-06-24  (läst 3273 gånger)

Enemy1

  • Linux Power
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2 641
  • send me a pm before adding me on icq or msn :-)
    • Visa profil
    • DayOfDefeat.SE
Re: OB update 2011-06-24
« Svar #9 skrivet: 2011 juni 27, 17:55:49 »
Startup delay. Hur ofta startar ni om era servers :)

Just nu så är det bara en maskin som startas om varje morgon via cron.
Av någon anledning så frigör inte den minnet som alla de andra gör ..  ???

Branti

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 556
    • Visa profil
    • WT
Re: OB update 2011-06-24
« Svar #8 skrivet: 2011 juni 27, 09:18:47 »
Hej. Det är ganska bra Mad. Tf2 äter CPU. Särskillt efter sista update.

mad

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 227
    • Visa profil
Re: OB update 2011-06-24
« Svar #7 skrivet: 2011 juni 27, 00:34:25 »
24 slot med tf2 andvänder 38-40 procent av en kärna på min cpu. Bra lr skit?

mad

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 227
    • Visa profil
Re: OB update 2011-06-24
« Svar #6 skrivet: 2011 juni 27, 00:33:38 »
Startup delay. Hur ofta startar ni om era servers :)

Enemy1

  • Linux Power
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2 641
  • send me a pm before adding me on icq or msn :-)
    • Visa profil
    • DayOfDefeat.SE
Re: OB update 2011-06-24
« Svar #5 skrivet: 2011 juni 27, 00:10:43 »
Det står faktiskt en rekomendation i loggarna :)

Citera
Auto detecting CPU
Using default binary: ./srcds_linux
Enabling debug mode
Server will auto-restart if there is a crash.
INFO: Located steam: ../steam
Updating server using Steam.
Checking bootstrapper version ...
Updating Installation
Checking/Installing ''Base Source Shared Materials'' version 8


Checking/Installing ''Base Source Shared Models'' version 4


Checking/Installing ''Base Source Shared Sounds'' version 4


Checking/Installing ''Day of Defeat Source Base Content'' version 67


Checking/Installing ''OB Linux Dedicated Server'' version 102


HLDS installation up to date
Running a benchmark to measure system clock frequency...
Finished RDTSC test. To prevent the startup delay from this benchmark, set the environment variable RDTSC_FREQUENCY to 2400.000000 on this system. This value is dependent upon the CPU clock speed and architecture and should be determined separately for each server. The use of this mechanism for timing can be disabled by setting RDTSC_FREQUENCY to ''disabled''.
Using breakpad minidump system

znollen

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 512
  • Öl är alltid gott
    • Visa profil
Re: OB update 2011-06-24
« Svar #4 skrivet: 2011 juni 26, 23:52:14 »
jag kan rekomendera en ren ominstallation på servern..och använda senaste sm o mm och flytta över div plugin..du kommer det mesta att funka...istället för att klistra över det gamla

Branti

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 556
    • Visa profil
    • WT
Re: OB update 2011-06-24
« Svar #3 skrivet: 2011 juni 25, 21:10:02 »
Ja detta e inte klokt att de ska bli såhära  ???

Detta får undersökas..

Enemy1

  • Linux Power
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2 641
  • send me a pm before adding me on icq or msn :-)
    • Visa profil
    • DayOfDefeat.SE
Re: OB update 2011-06-24
« Svar #2 skrivet: 2011 juni 25, 17:39:20 »
Det är betydligt högre cpu användning nu efter uppdateringen ..

Bilden ovan visar en quad server med 3 srcds varav en används.


Bilden ovan visar en quad server med 2 srcds 30 spelare den 17:e & 19:e.

Branti

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 556
    • Visa profil
    • WT
OB update 2011-06-24
« Svar #1 skrivet: 2011 juni 24, 08:08:19 »
Idag eller inatt släpptes en update till Ob engine. Tyvärr fick vi problem att få igång servrarna efter denna update. Tydligen är det samma för windows maskiner som linux.

 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Product Update - ValveUpdates to Team Fortress 2, Counter-Strike: Source, Day of Defeat: Source and Half-Life 2: Deathmatch have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The major changes include:

Source Engine Changes (CS:S, DoD:S, TF2, HL2:DM)

Updated the shared interfaces for the TF2 Free To Play update

Updated the shared localization files


Team Fortress 2

TF2 is now Free To Play

Added the Uber Update: http://www.teamfortress.com/uberupdate/

Added PL_Barnblitz, a new Payload map

Added all kinds of new goodies!

The Main menu now has a "Start Playing" option which presents users with various game modes to choose from. Once selected, the game matches the player into the best available server for that mode.

The Crafting interface has been redesigned to accommodate the fact that crafting blueprints are always known to players now.

The Item selection screen in Loadouts has been redesigned to support selection among a larger number of items.

Training improvements:

New training user interface

Added "A,W,S,D" movement instruction to Soldier training

Added ammo instruction to Engineer training

Clarified many instructional strings

Added new voting sounds

Fixed various Coaching bugs

Fixed various gameplay bugs