LoyalGames.se / dayofdefeat.se / teamfortres.se

Nyheter:

LoyalGames.SE LogoOld.DayofDefeat.se

Steam Group of =LoyalGames=

Författare Ämne: mycket snack  (läst 3179 gånger)

Enemy1

• Linux Power
  • Administrator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 2 644
  • send me a pm before adding me on icq or msn :-)
    • Visa profil
    • DayOfDefeat.SE
Re: mycket snack
« Svar #11 skrivet: 2010 december 30, 19:40:12 »
Jag själv avskyr servrar där man inte kan prata och det är ju faktiskt en av flera saker som gör att man vill spela på Ferm nu.
Det är trevligt folk på servern som är där för att ha skoj - det är inte någon jakt för min del på stats-poäng som ni nog märkt och man kan prata med alla utan att det blir tjafs.

Även jag kan vara en spelare som bara vill ha en 20 minuters fight innan sängen och slippa bry mig om vad som händer ingame.
Så om jag fick en kick eller mute på mig så skulle jag förstå, men självfallet bli lite sur.

Men det jag tror Silverklo och många av oss andra också menar i denna disskution är att om Silverklo eller nån polare blir lite för pratig och ex. Punkass mutar honom i 10min. så blir han inte arg utan fattar varför.

Jag tror att vi som är admins på Ferm är tillräckligt öppna mot varandra så att vi kan ta en sådan sak och förstår att det inte är mot själva individen som det görs.

Nu när teamspeak äntligen är igång igen så kommer jag att finnas där när datorn är igång och självfallet så kommer jag att prata mest ingame som vanligt.
Så jag rekommenderar er att installera TS3 och sedan klicka på länken i forumet.

Men ingen av "Sveriges servrana" kommer att bli en "alltalk off" server, så de som pratar kan ju bli "mutade" och det får de tåla.

Så enkelt är det.

Silverklo

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 2010 december 30, 15:41:28 »
jå vist om jag var admin eller ej, munnen hade gått lika iaf, och jag hade brytt mig änu mindre, men vist som du säger att man skall föregå med gott exempel, skall man tillåta en spelar prata eller ej, i mitt fall kan jag hålla med om att stundtals var det tjat från alla håll å kanter.
Men jag bryr mig faktiskt inte så mycket om att det finns folk som pratar i munn på varandra eller skojar å flamsar lite, jag finner en vis charm i det att spelare sitter å tjöttar, å jag för står nu hur ni andra som än mindre gillar att prata mer än nödvändigt, jag accepterar alla de olika spelare som finns, dock gör jag undantag för de som fuskar, eller kränker spelare.
Min frågan är:
Vad skall man acceptera i vad varje människas gräns på vad som får sägas i en publik server å vad som skall sägas, hur mycket får det pratas, kontra vad skall sägas i TS eller ventrilo, och väm skall bedömma det och väm skall avgöra vad?
är det för alla eller är det för en.

Ett exempelvis då kanske, G1 är en spelare:
G1, kommer in på serven å säger:
-Hej, va tysta nu för jag orkar inte höra massa tjat!
Väm skall avgöra här näst när någon får eller kan säga något.
är G1 admin eller ej skall ju inte spela någon roll på serven.
 - One man rule the world!
Hur många spelare kommer denna serven ha som G1 spelar på, undra på att många public servrar står tomma pga kanske denna regel finns på dom, tillåtelse att få prata å säga å skoja med varandra kanske gör att Fermentation är så populär iaf å spela på, trotts detta tjatt tjatt tjatt, skratt å flams, gång på gång , dag ut dag in, kväll efter kväll, vecka efter vecka, månad efter månad år efter år, så åter kommer alla till Fermentation, man kan undra varför?
Men snälla be mig inte muta spelare in-game som pratar å skrattar å har trevligt, när det trots allt inte finns någon regel på serven att man inte får prata, självklart Znollen skall jag försöka lägga band på mitt tjatande det lovar jag.

Madman

• Game Site Admins
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 761
  • You can run, but you can`t hide
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 2010 december 30, 08:28:28 »
Det at folk snakker sammen når man spiller er jo normalt, men det er altid noen som ikke skjønner at mye skrik og pissprat kan være forstyrrende for andre.
Hjelper ikke at man kan mute dem, er man en admin får man si i fra at folk skal roe seg ned, det gjeller også andre admins som prater for mye.
Det skal være morro å komme inn på serveren, og litt snakk skal det være men ikke overdrivende pissprat, banning og slikt.
You can run, but you can`t hide.

znollen

• Hero Member
  • Antal inlägg: 512
  • Öl är alltid gott
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 2010 december 30, 08:14:28 »
Tips:
1.Esc
2.Playlist: här får du upp hela listan på alla de spelare som är online på serven:
(jag gör så själv när jag spelar på en Fransk server eller Tysk server)
3.mute alla dom som du tycker tjata för mycket under den minut du spelar.

visst kan man göra det,Men du som ändå är admin på servern ska väl föregå med gott exempel väl ?
man kan ju inte begära andra spelare ska stänga av tjatet som blir på kanske 10 spelare var av några är kanske admins.. för då kan ju du lika väl använda teamspeak som oss andra..men det ville du ju inte...så man kan ju andra vems pipa man ska dansa efter din eller teamspeak ..
?

för det livet som var igår på servern var jäkligt störande.. för ni var ju ett antal som babblade i mun på varandra hela tiden..
man hörde ju inte va dom andra sa på teamspeaken

Deadbringer

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 965
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 2010 december 30, 05:05:02 »
Jag är en av dom som snackar mycket å det vet jag 

Det vet jag med  :D

Silverklo

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 2010 december 29, 22:50:01 »
Jag är en av dom som snackar mycket å det vet jag, men som sagt det finns en Mute funktion i spelet, det är public vad mer kan man begära, jå 1 sak till, å nej jag tänker inte logga in på massa snackprogram för att någon kommer in då och då eller 1ggr/mån för att spela där som säger: sluta tjata å snacka jag spelar!
Men snälla det är inte VM i DoD-s, det är ingen som tycker du är dålig bara för att du får dåligt med frags för en spel kväll på en public, finns ett ord för det: Public server, det finns ca:1000 000 servrar till att välja på om man nu störs av att vi är några som gillar att prata skit å sncka å ha roligt, snacket komer att forsätta så länge det inte är utalande verbala hot, övertalningar, trakaserier, diskrimenering eller annat politsik törningar, för då får man ryka in som ADMIN å säga i från.
- Snacket är i full gång redan!  :D :) ;D 8)
Tips:
1.Esc
2.Playlist: här får du upp hela listan på alla de spelare som är online på serven:
(jag gör så själv när jag spelar på en Fransk server eller Tysk server)
3.mute alla dom som du tycker tjata för mycket under den minut du spelar.

Enemy1

• Linux Power
  • Administrator
  • Hero Member
    • Visa profil
    • DayOfDefeat.SE
« Svar #5 skrivet: 2010 december 29, 21:18:58 »
Teamspeak3 rullar och för att ansluta är det bara att klicka på teamspeak3 loggan här => http://www.dayofdefeat.se/forum/

Inga speciella inställningar nu, men kom med åsikter  8)

znollen

• Hero Member
  • Öl är alltid gott
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 2010 december 29, 19:49:39 »

Enemy1

• Linux Power
  • Administrator
  • Hero Member
    • Visa profil
    • DayOfDefeat.SE
« Svar #3 skrivet: 2010 december 29, 19:43:16 »
Vi får ordna det ..

Tack znollen för info'n  ;)

Deadbringer

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Antal inlägg: 965
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2010 december 29, 18:49:55 »
SK ??????     ;D

znollen

• Hero Member
  • Öl är alltid gott
    • Visa profil
mycket snack
« Svar #1 skrivet: 2010 december 29, 18:08:19 »
tycker det är alldeles för mycket snack ingame på fermentan...gäller även dom som är admins som babblar mycket...lite dåligt tycker jag...finns det ingen teamspeak att hålla till i  ???