LoyalGames.se / dayofdefeat.se / teamfortres.se

Nyheter:

LoyalGames.SE LogoOld.DayofDefeat.se

Steam Group of =LoyalGames=
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Select language:

Länkar till Stats & Ban

Alla DoDS banor

 Nya DoDS banor

DOD => DODS Banor

DoDS vinter banor

DoD 1.2 banor

Steam_Stats - Games

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Enemy1

Sidor: 1 ... 114 115 [116] 117
1726
New and upcoming maps / Re: dod_accusers_helloween
« skrivet: 2007 juni 03, 11:26:54 »
Den ligger på Ferm. nu :-)

Jag har sprungit runt & kollat !

Lite saker som jag tycker "vi" ska titta på ! ( antar att du vill ha feedback med förslag på förändringar som ska förbättra spelet ! ).
1. Axis spawn är mindre skyddat än Allies känns det som ! - kanske lägga till en böj av planket & utöka deras yta ?

2. mellan tanken & lilla huset med stegen vid Axis kanske man måste göra så att de kan ligga lite mer skyddade, -en förhöjning / sänkning av gräset ?

3. Kyrkans fönster i tornet vore bra som sniper spot för båda lagen !

4. Mellan vedtrave & trädet - höj sänk gräset för skydd, kanske både mot axis-gång & allies-spawn.

5. Bugg - man kan gå runt hela banan om man hoppar ner på planket runt banan !

6. Smalna av öppningarna till gravområdet, ev. lägga till liggande/lutande grind.

7. Sänk ner "grusgången" mellan husen (höj gräset) för lite skydd & nade-stoppare !

Det var alla detaljer som jag lagt märke till som man kanske ska ta en titt på, men det betyder inte att det absolut måste ändras, det kanske inte förbättrar spelet alls !

1727
New and upcoming maps / Re: dod_accusers_helloween
« skrivet: 2007 juni 01, 15:25:03 »
Gött Dead .. 8)

Mycket bra jobbat -ska bli jätteskoj å testa ..

1728
New and upcoming maps / Re: dod_accusers_helloween
« skrivet: 2007 maj 31, 22:31:52 »
Jag ser att du har koll på allt vad det gäller den gamla halloween  ;D

Men hur du lyckas få det så som på bilderna - så fort, det fattar jag inte ...

1729
New and upcoming maps / Re: Ban önskemål till Day Of Defeat:Source
« skrivet: 2007 maj 29, 16:45:57 »
beror på om man har barn eller ej .. tror jag hehe

själv så föredrar jag TinkiWinky framför Po, Lala & Dipsy.

 :o

1730
New and upcoming maps / Re: Ban önskemål till Day Of Defeat:Source
« skrivet: 2007 maj 28, 17:25:43 »
Får väll sätta ett annat namn bara på den - inte konkurera med orginal mapp tillverkaren .. hehe

& du glöm inte att sätta _b1  _b2 efter om det blir något fel ..

1731
New and upcoming maps / Re: Ban önskemål till Day Of Defeat:Source
« skrivet: 2007 maj 27, 19:52:12 »
Snygg !

- lägg till julgransbelysning på nån gran också :-) -fast det är säkert svårt ??

Varför inte en bana som man är tvungen att gå runt ett stort hus / berg och 3-4 flaggor  ???

1732
New and upcoming maps / Ban önskemål till Day Of Defeat:Source
« skrivet: 2007 maj 26, 21:05:00 »
Jag har sett några försöka göra lite säsongsbetonade banor, men de jag sett i source har alltid varit för stora (fil mässigt).
Det viktigaste med dessa fun-maps är ju att de är spelbara & att de går fort att ladda ner !

Säsongsbetonade banor - kan sätta dem som std-map vid dess rätta tid  ;)

- X-Mas-bana (jul)
- Halloween
- Midsommar - midsommarstång, kanske blanda in lite kräftfest också.
- Påsk, med stora mördarkaniner - kanske lite konstigt i dods ??
- Lucia
- Nyårsfirande med raketer, kan ses som nationaldagsfirande & ev. majbål mm ?

Sniperbanor

- En stor sniperbana med vallgravar parallellt, kanske hälften så stor som snow-bridge & helt plan så att man måste rusa vissa sträckor, men inte för många ..

1733
New and upcoming maps / Re: Furyos kommande bana
« skrivet: 2007 maj 24, 18:48:24 »
MM - det är säkert inte lite tid ...

Sedan kanske man kan använda en del som andra gjort & en del som man själv har gjort till tidigare banor ..
men det vet du säkert bättre än jag !

1734
New and upcoming maps / Furyos kommande bana
« skrivet: 2007 maj 24, 11:57:12 »
http://furyo.dod-federation.com/dod_commando.html

han kombinerar den vanliga CTF spelstilen med Detonations i denna kommande bana !

1735
Generella Diskussioner / vad är tickrate & server_fps
« skrivet: 2007 maj 04, 15:16:42 »
Kolla om vad Tickrate betyder & server_fps
http://whisper.ausgamers.com:80/wiki/index.php/Tickrate

& de som påstår att pingboost fungerar kan säkert bota sjukdomar med sockerpiller också  8)

1736
Server questions / Re: COD2 ändras till ACCUsers server
« skrivet: 2007 april 17, 19:17:58 »
Någon admin hade varit inne på servern & ändrat namn & rcon lösen !

Som om det skulle fungera !!

Jag ska sätta mig & gå igenom loggarna för att se vem som var på servern när detta hände !


- Men från nu så är det vi ACCUsers som har denna server men självklart så får andra spela där , men det är ACCUsErs som får rcon lösen av mig som är admins på den !

1737
Generella Diskussioner / cl_interpolate 0 / 1
« skrivet: 2007 april 15, 12:56:51 »
Ni som undrar över dessa inställningar kan se vad som händer när man ändrar dessa här

Ni kan även läsa varför den som springer mot en som campar ser den före den som sitter ser den kommande !

allt är förklarat på ett bra sätt ;D

1738
Jag kollar bl.a. på denna sidan & det syns att det varit ett antal matcher men annars är det ju inte mycket aktivitet ..

Jag kan tänka mig att spela där - men det vore gött isåfall om man var totalt 8 - 10 st .. det blir roligare då .. (man kan se att jag varit inne & testat själv ....)
Man kan ju tänka sig att man har 1 cod2 kväll med inbjudningar till kompisar och så .. då kanske man kan få in lite folk .. jag kan prata med swetest folket !
& lägger man upp det så så kan man göra 1 annan veckokväll till nått annat spel - som quake eller UnrealTournament & så vidare ..

1739
Server questions / COD2 ändras till ACCUsers server
« skrivet: 2007 april 08, 21:51:26 »
Vi planerar en omläggning av game-servrana & att ev. ersätta CoD2 servern med en Quake / Bf -server.

Det som är aktuellt är att omplacera vissa av dod:s servrana samtidigt som storleken ändras på dessa.
Fermentation blir minskad till 26, Draft till 20 & Scrim bibehåller sin storlek.
CoD2 stängs för att ersättas av något nytt som -
   1.  En Quake installation av 1:an & 3:an
   2.  En Bf1942 installation med mod. Vietnam

Det kommer inte att ske de närmsta dagarna, men vi jobbar på det ...

1740
Generella Diskussioner / Ibland så tröttnar man ..
« skrivet: 2007 april 08, 19:18:37 »
Tyvärr så händer det ibland att man tröttnar på att försöka vara mot stömmen ..

Valve har ju motarbetat oss på sitt sätt.
Att spelarna bara försvinner från servrana har vi varit med om förr, men det känns lika jobbigt varje gång .. att försöka fylla den med spelare genom att sitta där & vara lockbete .. det är ju tyvärr inte alltid skoj

Om man tittar bakåt och ser hur det varit !
- Den gamla dod servern rullade i flera år, först som en beta-server, sedan kom dod på steam & den uppdaterades men förblev tom.
 Men vi hade då börjat spela på Microbrewery servern i USA & hittat kamrater som delade inställningen till spel, alltså att det ska vara roligt & skoj men för den delen inte ta förmycket av R.L. (RealLife) !
- När så source släpptes (nov.05) så såg vi till att starta 2 dods-servrar, 1 i USA & 1 i sverige.
Det var en stor succe här i sverige, för det var inte många "riktiga" servrar som var uppe den första tiden, de flesta klaner tänkte att det var bättre att vänta & se om det gick att spela & om det var lönt att sätta upp en dedikerad-server !

Fermentation Source som den då hette, för att skilja sig från den vanliga dod-servern, blev en hit & den var nästintill full t.o.m. februari då vi råkade ut för första svackan i spelar underlaget, men det löste sig med god hjälp från Mestirio & EvilMachingunner bland andra trogna spelare.

På detta sätt har det sedan svängt från full till tom server tillbaka till full, gång efter gång ...
Detta var något som spelarna valde själva & enda sättet vända det var att visa att vi har bra servrar som är väl spelbar med bra admins på  ;D

Tyvärr så kom Valve med en urkass uppdatering i nov. 06 som gjorde att ett antal procent av spelare & servrar försvann, då de kände att spelet "sög", & det är inte lätt att få tillbaka dem... men vi gör vad vi kan .. med hjälp av duktiga & rättvisa admins så har vi de bästa servrana  :)

Tack alla Ni som hjälper till att göra ACCUsErs servrana till en härlig & trevlig plats ! - TACK !

Sidor: 1 ... 114 115 [116] 117






Dagens Medlem