LoyalGames.se / dayofdefeat.se / teamfortres.se

Nyheter:

LoyalGames.SE LogoOld.DayofDefeat.se

Steam Group of =LoyalGames=
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Select language:

Länkar till Stats & Ban

Alla DoDS banor

 Nya DoDS banor

DOD => DODS Banor

DoDS vinter banor

DoD 1.2 banor

Steam_Stats - Games

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Visa inlägg - Enemy1

Sidor: 1 ... 51 52 [53]
781
Mani / Mani 1.1
« skrivet: 2007 juni 27, 13:47:41 »
Detta plugin fungerar tyvärr inte längre - det finns ingen support att tillgå - och de funktioner som inte fungerar längre kommer tyvärr aldrig att göre det igen  :(

782
Generella Diskussioner / Fps problem & lösningar .
« skrivet: 2007 juni 24, 14:23:55 »
Jag har haft problem med låg fps på tex Avalanche ( 11 - 50 fps )

Jag har hittat detta att lägga till i autoexec.cfg, men det förbättrade inget märkbart :-[

Jag har använt denna startline för att förbättra fps'n - men den försämrar bilden & är inte godkänd för matcher.
-console -novid -noforcemaccel -noforcemparms -noforcemspd -preload -noaafonts -novid -dxlevel 71 +exec autoexec.cfg -width 800 -height 600 +exec userconfig.cfg
Cal tillåter endast dx8 inte dx7 då det tar bort vissa visuella saker..

Jag satte mig med Source SDK Base & gjorde test efter test med lite ändringar emellan.
Jag fick allt mellan 30 & 41.
Om jag gör testet i 800x600 med skrivbordet inställt på 1280x1024 eller 800x600 så gör det 7 fps.

Men det som jag märker förändras är pingen i spelet, det verkar hänga ihop med fps'n.
När det blir lagg eller likn. i spelet så ryker pingen upp ..
ex. jag spelar med "bra" fps & pinget i "konsollen" & "ingame" visar nästan lika - jag brukar ha 9 i ping i konsollen & något högre ingame !

Men om jag spelar med mycket folk eller med hög grafik ( testade att köra all grafik på rekomenderat med 1280x1024 ) - då visar konsollen 9 i ping & ingame 190 - jag kunde räkna bilderna som visades .

Vad beror detta på ?

Är det datorn då som gör detta ? - grafiken ? cpu´n ? minnesbussarna ? eller ?

Gör så här för att förbättra fps'n

-sätt upplösningen på densamma i windows som i spelet. testa 800x600.
-sätt detta i "Lanch option" -console -novid -noforcemaccel -noforcemparms -noforcemspd -preload -noaafonts -novid -dxlevel 81 +exec autoexec.cfg -width 800 -height 600 +exec userconfig.cfg
Testa att spela med detta & hjälper det inte så skicka ett mail till mig  ;)

783
New and upcoming maps / THUNDER_FLASH
« skrivet: 2007 juni 15, 15:50:40 »
Check this out  ;)
http://www.gamewizards.info/THUNDER_FLASH_SITE/trailer.html

182 Mb stor men det kanske är värt det  :o

784
Valves Server Updates / Ny Server uppdatering 15 juni -07
« skrivet: 2007 juni 15, 07:20:32 »
Detta är mailet som jag fått -

The specific changes include:

- Fixed a client crash
- Fixed sv_allow_wait_commands restricting the server using wait
- Fixed a crash in "soundlist" command
- Reallowed fps_max value of 0 (= unrestricted fps)
- Fixed exploit that showed spectator radar when not a spectator
- Fixed a crash playing back demo files recorded with the
previously-released engine
- Client forwards server commands it doesn't understand back to the
server
- Allow servers to execute chooseteam in Counter-Strike: Source
- Allow servers to execute retry
- sv_pure 1 now allows custom spray decals by default
- Fixed "Has Users Playing" checkbox not using the new change where we
only display human players in the players tab, so you'd see servers with
0 players (they actually had only bots) listed

Jason

785
Valves Server Updates / Uppdateringen den 13 Juni 2007
« skrivet: 2007 juni 13, 22:52:09 »
Jag uppdaterade Fermentation efter att ha läst allas respons på beta-versionen, som var enbart possitiv !

Jag blev lite misstänksam när jag inte kunde spela upp ljuden på [CLIT] servern, men efter att ha hoppat in på Ferm så blev jag lugn då allt verkade fungera.
men när vi blev 14 - 16 spelare och jag skulle spela lite ljud, så var det helt tyst - och ingen text som rapporterade något fel :-(

Frågan är ju bara om det är servrana eller om det är klienterna som strular, klient uppdateringen är ju inte testad som servrana är ....
Det kan ju vara en ny blockering av något .. vem vet .. ?

Det som uppdateringen ska göra är -

Source Engine Update Released
June 12, 2007, 1:45 pm - Jason Ruymen

--------------------------------------------------------------------------------

Updates to the Source Engine have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The specific changes include:

Pure Servers


Servers can now force the client to match the server's files, by becoming a pure server. When a server enables sv_pure, clients who connect and play on the server cannot gain an advantage by modifying the game content. For more information about Pure Servers, click here.

Source Engine

In-game server browser only shows human players in the player counts column. Bots column now shows number of bots instead of a "some bots" or "no bots" icon

Fixed servers with bots reporting incorrect number of bots when sv_master_legacy_mode is set to 0

Fixed a server performance problem with queued packets

Increased the maximum rate to 1 megabyte

Added a findflags console command, which can list all cvars with a specified flag. For example: 'findflags server_can_execute' will find all console variables and commands marked with FCVAR_SERVER_CAN_EXECUTE

Cheat protected many cvars and commands

Removed cl_restrict_server_commands to prevent clients from being redirected

Fixed user names reported as "unconnected" when greater than 32k players had connected to the server

Fixed a client crash during authentication

Fixed a crash when mashing the ~ key on disconnect

Fixed a bug with sv_minrate and sv_maxrate not applying properly on the client

Fixed the free roaming camera in SourceTV demos

Fixed cl_language archiving itself and not updating correctly when the language changed

Fixed a voice recording bug that could cause voice dropouts

Fixed a rare crash when spectating in Counter-Strike: Source


We'd also like to thank Wim Barelds, TC from UKCS Mega Game Servers and Ray from Clan {US} East, for their time in reporting and testing this update.


Mail från Linux-servers admins

The round start problem affects also DODS, players cannot move for a certain
amount of time > 10 seconds.

Best regards

Ronny Schedel

-
we have problems with lag on our windows machines, too
-
Hello,

after the last update we discover strange problems:

- some round starts cause a lag problem, end of rounds too (lags are some
seconds)
- bombs can be planted after the round end (after seeing the connection
warning)
- after round start the spectator cam stays at the start position (eye view
of a player), after many seconds it moves to the correct position of the
player
- ...

Do we need a special library version or kernel settings to solve these
problems, again?

System: Core 2 Duo, Debian Etch, 2 GB RAM

Not to mention that all was running fine before this update, nothing
changed...

Best regards

Ronny Schedel
-

786
New and upcoming maps / Ban önskemål till Day Of Defeat:Source
« skrivet: 2007 maj 26, 21:05:00 »
Jag har sett några försöka göra lite säsongsbetonade banor, men de jag sett i source har alltid varit för stora (fil mässigt).
Det viktigaste med dessa fun-maps är ju att de är spelbara & att de går fort att ladda ner !

Säsongsbetonade banor - kan sätta dem som std-map vid dess rätta tid  ;)

- X-Mas-bana (jul)
- Halloween
- Midsommar - midsommarstång, kanske blanda in lite kräftfest också.
- Påsk, med stora mördarkaniner - kanske lite konstigt i dods ??
- Lucia
- Nyårsfirande med raketer, kan ses som nationaldagsfirande & ev. majbål mm ?

Sniperbanor

- En stor sniperbana med vallgravar parallellt, kanske hälften så stor som snow-bridge & helt plan så att man måste rusa vissa sträckor, men inte för många ..

787
New and upcoming maps / Furyos kommande bana
« skrivet: 2007 maj 24, 11:57:12 »
http://furyo.dod-federation.com/dod_commando.html

han kombinerar den vanliga CTF spelstilen med Detonations i denna kommande bana !

788
Generella Diskussioner / vad är tickrate & server_fps
« skrivet: 2007 maj 04, 15:16:42 »
Kolla om vad Tickrate betyder & server_fps
http://whisper.ausgamers.com:80/wiki/index.php/Tickrate

& de som påstår att pingboost fungerar kan säkert bota sjukdomar med sockerpiller också  8)

789
Generella Diskussioner / cl_interpolate 0 / 1
« skrivet: 2007 april 15, 12:56:51 »
Ni som undrar över dessa inställningar kan se vad som händer när man ändrar dessa här

Ni kan även läsa varför den som springer mot en som campar ser den före den som sitter ser den kommande !

allt är förklarat på ett bra sätt ;D

790
Server questions / COD2 ändras till ACCUsers server
« skrivet: 2007 april 08, 21:51:26 »
Vi planerar en omläggning av game-servrana & att ev. ersätta CoD2 servern med en Quake / Bf -server.

Det som är aktuellt är att omplacera vissa av dod:s servrana samtidigt som storleken ändras på dessa.
Fermentation blir minskad till 26, Draft till 20 & Scrim bibehåller sin storlek.
CoD2 stängs för att ersättas av något nytt som -
   1.  En Quake installation av 1:an & 3:an
   2.  En Bf1942 installation med mod. Vietnam

Det kommer inte att ske de närmsta dagarna, men vi jobbar på det ...

791
Generella Diskussioner / Ibland så tröttnar man ..
« skrivet: 2007 april 08, 19:18:37 »
Tyvärr så händer det ibland att man tröttnar på att försöka vara mot stömmen ..

Valve har ju motarbetat oss på sitt sätt.
Att spelarna bara försvinner från servrana har vi varit med om förr, men det känns lika jobbigt varje gång .. att försöka fylla den med spelare genom att sitta där & vara lockbete .. det är ju tyvärr inte alltid skoj

Om man tittar bakåt och ser hur det varit !
- Den gamla dod servern rullade i flera år, först som en beta-server, sedan kom dod på steam & den uppdaterades men förblev tom.
 Men vi hade då börjat spela på Microbrewery servern i USA & hittat kamrater som delade inställningen till spel, alltså att det ska vara roligt & skoj men för den delen inte ta förmycket av R.L. (RealLife) !
- När så source släpptes (nov.05) så såg vi till att starta 2 dods-servrar, 1 i USA & 1 i sverige.
Det var en stor succe här i sverige, för det var inte många "riktiga" servrar som var uppe den första tiden, de flesta klaner tänkte att det var bättre att vänta & se om det gick att spela & om det var lönt att sätta upp en dedikerad-server !

Fermentation Source som den då hette, för att skilja sig från den vanliga dod-servern, blev en hit & den var nästintill full t.o.m. februari då vi råkade ut för första svackan i spelar underlaget, men det löste sig med god hjälp från Mestirio & EvilMachingunner bland andra trogna spelare.

På detta sätt har det sedan svängt från full till tom server tillbaka till full, gång efter gång ...
Detta var något som spelarna valde själva & enda sättet vända det var att visa att vi har bra servrar som är väl spelbar med bra admins på  ;D

Tyvärr så kom Valve med en urkass uppdatering i nov. 06 som gjorde att ett antal procent av spelare & servrar försvann, då de kände att spelet "sög", & det är inte lätt att få tillbaka dem... men vi gör vad vi kan .. med hjälp av duktiga & rättvisa admins så har vi de bästa servrana  :)

Tack alla Ni som hjälper till att göra ACCUsErs servrana till en härlig & trevlig plats ! - TACK !

792
Var och besökte TS-server för 2:a gången, det verkar som att de har ett plugin som gör att något plugin inte fungerar som det ska ..
Spelade som allied och det fungerade fint, var tvungen att bli spec ( telefon eller nått .. ) och när jag valde att bli allied igen så blev jag axis och började att skjuta utan att jag gjorde nått ??
magasinet blev tomt och vapnet fortsatte att klicka, jag bytte vapen till handgranat & den sa klick med en gång utan att kasta iväg den .. jag kastade iväg den & nästa granat blev som normalt ..
Underligt ..

Gången inna som jag var och spelade så bytte jag lag helt plöttsligt & började skjuta ... sedan blev skärmen svart & jag disconnectade..

793
Valves Server Updates / Why valve is ignoring us who play dod:s
« skrivet: 2007 mars 04, 21:13:41 »
I did find this article about development of new onlinegames, and it vent down to the point aiming on a pure online multiplayergame - as day of defeat.
Now I know why Valve / steam dont put any effort in making dod the game it could be ! ( and is in some ways - but they do what they can to destroy it ).

http://www.clanbase.com/news.php?nid=241627


794
Valves Server Updates / cl_restrict_server_commands cvar
« skrivet: 2007 februari 24, 14:30:43 »
Detta är ju århundradets dummaste uppdatering.

Kanske den är behövd i Cs, men det kunde ha undvikits med enkla medel.
Men eftersom Valve / steam inte vill ha oss körande deras spel på våra servrar..
Det de vill är att sälja ett spel så mycket de kan, och så lägga ner det & få alla att köpa ett annat..

Om Ni står frågande över vad denna uppdatering gjorde, kolla länken & förklaringarna längre ner.
http://storefront.steampowered.com/v/index.php?area=news&id=851&cc=--

Dessa uppdateringar som installeras automatiskt när man startar steam, gör så att alla servrars inställningar & plugins slutar att fungera, ofta kan vem som helst ansluta utan problem, men admins kan inte göra något om det är någon som förstör spelet genom att bråka med de andra.
Mani tex slutar för det mesta att fungera & när serveradmin'en får igång mani igen så antingen krachar servern eller så fungerar det inte som det ska.
Detta har gjort att just nu så har Mani & Co inte släppt något nytt plugin på 2 månader, de kan helt enkelt inte göra vad de kunde innan denna uppdatering & en liten del av det roliga är borta...

Tyvärr känner vi server ägare av detta & det känns inte lika roligt att tillhandahålla servrar för detta spel.. :-[

Sidor: 1 ... 51 52 [53]






Dagens Medlem

Z3b