LoyalGames.se / dayofdefeat.se / teamfortres.se

Nyheter:

LoyalGames.SE LogoOld.DayofDefeat.se

Steam Group of =LoyalGames=
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Select language:

Länkar till Stats & Ban

Alla DoDS banor

 Nya DoDS banor

DOD => DODS Banor

DoDS vinter banor

DoD 1.2 banor

Steam_Stats - Games

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Enemy1

Sidor: 1 ... 113 114 [115] 116 117
1711
Mani / Mani 1.1
« skrivet: 2007 juni 27, 13:47:41 »
Detta plugin fungerar tyvärr inte längre - det finns ingen support att tillgå - och de funktioner som inte fungerar längre kommer tyvärr aldrig att göre det igen  :(

1712
Generella Diskussioner / Re: Fps problem & lösningar .
« skrivet: 2007 juni 27, 11:09:41 »
Jo - Valium / Charlie har föreslagit detta för några veckor sedan - men jag vågade / ville inte stänga av för mycket då jag vill ha panda & andra "bra" program rullande  :-\

Men jag har virusskyddet på & Windows brandvägg tillsammans med Defender på - så jag borde vara skyddad !

Men vad alla de andra 10 sakerna gjorde är frågan  ???

1713
Generella Diskussioner / Re: Fps problem & lösningar .
« skrivet: 2007 juni 25, 14:25:02 »
Lyckades genom att stänga av allt som startar förutom microsoft tjänsterna  ;D

1714
Generella Diskussioner / Fps problem & lösningar .
« skrivet: 2007 juni 24, 14:23:55 »
Jag har haft problem med låg fps på tex Avalanche ( 11 - 50 fps )

Jag har hittat detta att lägga till i autoexec.cfg, men det förbättrade inget märkbart :-[

Jag har använt denna startline för att förbättra fps'n - men den försämrar bilden & är inte godkänd för matcher.
-console -novid -noforcemaccel -noforcemparms -noforcemspd -preload -noaafonts -novid -dxlevel 71 +exec autoexec.cfg -width 800 -height 600 +exec userconfig.cfg
Cal tillåter endast dx8 inte dx7 då det tar bort vissa visuella saker..

Jag satte mig med Source SDK Base & gjorde test efter test med lite ändringar emellan.
Jag fick allt mellan 30 & 41.
Om jag gör testet i 800x600 med skrivbordet inställt på 1280x1024 eller 800x600 så gör det 7 fps.

Men det som jag märker förändras är pingen i spelet, det verkar hänga ihop med fps'n.
När det blir lagg eller likn. i spelet så ryker pingen upp ..
ex. jag spelar med "bra" fps & pinget i "konsollen" & "ingame" visar nästan lika - jag brukar ha 9 i ping i konsollen & något högre ingame !

Men om jag spelar med mycket folk eller med hög grafik ( testade att köra all grafik på rekomenderat med 1280x1024 ) - då visar konsollen 9 i ping & ingame 190 - jag kunde räkna bilderna som visades .

Vad beror detta på ?

Är det datorn då som gör detta ? - grafiken ? cpu´n ? minnesbussarna ? eller ?

Gör så här för att förbättra fps'n

-sätt upplösningen på densamma i windows som i spelet. testa 800x600.
-sätt detta i "Lanch option" -console -novid -noforcemaccel -noforcemparms -noforcemspd -preload -noaafonts -novid -dxlevel 81 +exec autoexec.cfg -width 800 -height 600 +exec userconfig.cfg
Testa att spela med detta & hjälper det inte så skicka ett mail till mig  ;)

1715
Generella Diskussioner / Re: Glad midsommar
« skrivet: 2007 juni 22, 16:15:07 »
Visa ord - mycket visa ord  :)

Har du lärt dig den lätta eller den hårda vägen  :D

1716
New and upcoming maps / THUNDER_FLASH
« skrivet: 2007 juni 15, 15:50:40 »
Check this out  ;)
http://www.gamewizards.info/THUNDER_FLASH_SITE/trailer.html

182 Mb stor men det kanske är värt det  :o

1717
Valves Server Updates / Ny Server uppdatering 15 juni -07
« skrivet: 2007 juni 15, 07:20:32 »
Detta är mailet som jag fått -

The specific changes include:

- Fixed a client crash
- Fixed sv_allow_wait_commands restricting the server using wait
- Fixed a crash in "soundlist" command
- Reallowed fps_max value of 0 (= unrestricted fps)
- Fixed exploit that showed spectator radar when not a spectator
- Fixed a crash playing back demo files recorded with the
previously-released engine
- Client forwards server commands it doesn't understand back to the
server
- Allow servers to execute chooseteam in Counter-Strike: Source
- Allow servers to execute retry
- sv_pure 1 now allows custom spray decals by default
- Fixed "Has Users Playing" checkbox not using the new change where we
only display human players in the players tab, so you'd see servers with
0 players (they actually had only bots) listed

Jason

1718
Valves Server Updates / Re: Uppdateringen den 13 Juni 2007
« skrivet: 2007 juni 14, 12:41:53 »
- det är mycket som är så att säga "konstigt" .. men ditt sikte kan vara detta med "pure" - den tillåter inte annat än orginal-krysset ..  :-\

Jag la märke till att det tar hemskt lång tid att disconnecta från alla servrar nu .. tänkte inte på det igårkväll, men det var ju så då också .. ???

Alfred skickade ut ett mail i natt där han föreslog alla admins att sätta detta kommando i server.cfg'n  "net_queued_packet_thread 0".

Men det går inte att disconnecta fortare för det ... men kanske det blev bättre spelbarhet .. vi får se ikväll  ;D

1719
Valves Server Updates / Uppdateringen den 13 Juni 2007
« skrivet: 2007 juni 13, 22:52:09 »
Jag uppdaterade Fermentation efter att ha läst allas respons på beta-versionen, som var enbart possitiv !

Jag blev lite misstänksam när jag inte kunde spela upp ljuden på [CLIT] servern, men efter att ha hoppat in på Ferm så blev jag lugn då allt verkade fungera.
men när vi blev 14 - 16 spelare och jag skulle spela lite ljud, så var det helt tyst - och ingen text som rapporterade något fel :-(

Frågan är ju bara om det är servrana eller om det är klienterna som strular, klient uppdateringen är ju inte testad som servrana är ....
Det kan ju vara en ny blockering av något .. vem vet .. ?

Det som uppdateringen ska göra är -

Source Engine Update Released
June 12, 2007, 1:45 pm - Jason Ruymen

--------------------------------------------------------------------------------

Updates to the Source Engine have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The specific changes include:

Pure Servers


Servers can now force the client to match the server's files, by becoming a pure server. When a server enables sv_pure, clients who connect and play on the server cannot gain an advantage by modifying the game content. For more information about Pure Servers, click here.

Source Engine

In-game server browser only shows human players in the player counts column. Bots column now shows number of bots instead of a "some bots" or "no bots" icon

Fixed servers with bots reporting incorrect number of bots when sv_master_legacy_mode is set to 0

Fixed a server performance problem with queued packets

Increased the maximum rate to 1 megabyte

Added a findflags console command, which can list all cvars with a specified flag. For example: 'findflags server_can_execute' will find all console variables and commands marked with FCVAR_SERVER_CAN_EXECUTE

Cheat protected many cvars and commands

Removed cl_restrict_server_commands to prevent clients from being redirected

Fixed user names reported as "unconnected" when greater than 32k players had connected to the server

Fixed a client crash during authentication

Fixed a crash when mashing the ~ key on disconnect

Fixed a bug with sv_minrate and sv_maxrate not applying properly on the client

Fixed the free roaming camera in SourceTV demos

Fixed cl_language archiving itself and not updating correctly when the language changed

Fixed a voice recording bug that could cause voice dropouts

Fixed a rare crash when spectating in Counter-Strike: Source


We'd also like to thank Wim Barelds, TC from UKCS Mega Game Servers and Ray from Clan {US} East, for their time in reporting and testing this update.


Mail från Linux-servers admins

The round start problem affects also DODS, players cannot move for a certain
amount of time > 10 seconds.

Best regards

Ronny Schedel

-
we have problems with lag on our windows machines, too
-
Hello,

after the last update we discover strange problems:

- some round starts cause a lag problem, end of rounds too (lags are some
seconds)
- bombs can be planted after the round end (after seeing the connection
warning)
- after round start the spectator cam stays at the start position (eye view
of a player), after many seconds it moves to the correct position of the
player
- ...

Do we need a special library version or kernel settings to solve these
problems, again?

System: Core 2 Duo, Debian Etch, 2 GB RAM

Not to mention that all was running fine before this update, nothing
changed...

Best regards

Ronny Schedel
-

1720
New and upcoming maps / Re: dod_accusers_helloween
« skrivet: 2007 juni 03, 17:29:46 »
Jo - det med ljuset förstår jag till 100% - men den kan nog fungera som både och !

1721
New and upcoming maps / Re: dod_accusers_helloween
« skrivet: 2007 juni 03, 12:01:13 »
Banan fungerar säkert både i dagsljus & i nattmiljö !

När det är mörkt så är det nog inga problem med spawnen, om inte det ligger en MG & skjuter in ..

Om du gör ett spawnskydd - så kan jag slå på detox så ser man inte spelare igenom .. tyvärr kan inte de i spawn se spelarna som campar utanför då men ...

1722
New and upcoming maps / Re: dod_accusers_helloween
« skrivet: 2007 juni 03, 11:26:54 »
Den ligger på Ferm. nu :-)

Jag har sprungit runt & kollat !

Lite saker som jag tycker "vi" ska titta på ! ( antar att du vill ha feedback med förslag på förändringar som ska förbättra spelet ! ).
1. Axis spawn är mindre skyddat än Allies känns det som ! - kanske lägga till en böj av planket & utöka deras yta ?

2. mellan tanken & lilla huset med stegen vid Axis kanske man måste göra så att de kan ligga lite mer skyddade, -en förhöjning / sänkning av gräset ?

3. Kyrkans fönster i tornet vore bra som sniper spot för båda lagen !

4. Mellan vedtrave & trädet - höj sänk gräset för skydd, kanske både mot axis-gång & allies-spawn.

5. Bugg - man kan gå runt hela banan om man hoppar ner på planket runt banan !

6. Smalna av öppningarna till gravområdet, ev. lägga till liggande/lutande grind.

7. Sänk ner "grusgången" mellan husen (höj gräset) för lite skydd & nade-stoppare !

Det var alla detaljer som jag lagt märke till som man kanske ska ta en titt på, men det betyder inte att det absolut måste ändras, det kanske inte förbättrar spelet alls !

1723
New and upcoming maps / Re: dod_accusers_helloween
« skrivet: 2007 juni 01, 15:25:03 »
Gött Dead .. 8)

Mycket bra jobbat -ska bli jätteskoj å testa ..

1724
New and upcoming maps / Re: dod_accusers_helloween
« skrivet: 2007 maj 31, 22:31:52 »
Jag ser att du har koll på allt vad det gäller den gamla halloween  ;D

Men hur du lyckas få det så som på bilderna - så fort, det fattar jag inte ...

1725
New and upcoming maps / Re: Ban önskemål till Day Of Defeat:Source
« skrivet: 2007 maj 29, 16:45:57 »
beror på om man har barn eller ej .. tror jag hehe

själv så föredrar jag TinkiWinky framför Po, Lala & Dipsy.

 :o

Sidor: 1 ... 113 114 [115] 116 117






Dagens Medlem

znollen
Öl är alltid gott