LoyalGames.se / dayofdefeat.se / teamfortres.se

Nyheter:

LoyalGames.SE LogoOld.DayofDefeat.se
Steam Group of =LoyalGames=
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Select language:

Länkar till Stats & Ban

Alla DoDS banor

 Nya DoDS banor

DOD => DODS Banor

DoDS vinter banor

DoD 1.2 banor

Steam_Stats - Games

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - Enemy1

Sidor: 1 ... 113 114 [115] 116
1711
Valves Server Updates / Re: Uppdateringen den 13 Juni 2007
« skrivet: 2007 juni 14, 12:41:53 »
- det är mycket som är så att säga "konstigt" .. men ditt sikte kan vara detta med "pure" - den tillåter inte annat än orginal-krysset ..  :-\

Jag la märke till att det tar hemskt lång tid att disconnecta från alla servrar nu .. tänkte inte på det igårkväll, men det var ju så då också .. ???

Alfred skickade ut ett mail i natt där han föreslog alla admins att sätta detta kommando i server.cfg'n  "net_queued_packet_thread 0".

Men det går inte att disconnecta fortare för det ... men kanske det blev bättre spelbarhet .. vi får se ikväll  ;D

1712
Valves Server Updates / Uppdateringen den 13 Juni 2007
« skrivet: 2007 juni 13, 22:52:09 »
Jag uppdaterade Fermentation efter att ha läst allas respons på beta-versionen, som var enbart possitiv !

Jag blev lite misstänksam när jag inte kunde spela upp ljuden på [CLIT] servern, men efter att ha hoppat in på Ferm så blev jag lugn då allt verkade fungera.
men när vi blev 14 - 16 spelare och jag skulle spela lite ljud, så var det helt tyst - och ingen text som rapporterade något fel :-(

Frågan är ju bara om det är servrana eller om det är klienterna som strular, klient uppdateringen är ju inte testad som servrana är ....
Det kan ju vara en ny blockering av något .. vem vet .. ?

Det som uppdateringen ska göra är -

Source Engine Update Released
June 12, 2007, 1:45 pm - Jason Ruymen

--------------------------------------------------------------------------------

Updates to the Source Engine have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The specific changes include:

Pure Servers


Servers can now force the client to match the server's files, by becoming a pure server. When a server enables sv_pure, clients who connect and play on the server cannot gain an advantage by modifying the game content. For more information about Pure Servers, click here.

Source Engine

In-game server browser only shows human players in the player counts column. Bots column now shows number of bots instead of a "some bots" or "no bots" icon

Fixed servers with bots reporting incorrect number of bots when sv_master_legacy_mode is set to 0

Fixed a server performance problem with queued packets

Increased the maximum rate to 1 megabyte

Added a findflags console command, which can list all cvars with a specified flag. For example: 'findflags server_can_execute' will find all console variables and commands marked with FCVAR_SERVER_CAN_EXECUTE

Cheat protected many cvars and commands

Removed cl_restrict_server_commands to prevent clients from being redirected

Fixed user names reported as "unconnected" when greater than 32k players had connected to the server

Fixed a client crash during authentication

Fixed a crash when mashing the ~ key on disconnect

Fixed a bug with sv_minrate and sv_maxrate not applying properly on the client

Fixed the free roaming camera in SourceTV demos

Fixed cl_language archiving itself and not updating correctly when the language changed

Fixed a voice recording bug that could cause voice dropouts

Fixed a rare crash when spectating in Counter-Strike: Source


We'd also like to thank Wim Barelds, TC from UKCS Mega Game Servers and Ray from Clan {US} East, for their time in reporting and testing this update.


Mail från Linux-servers admins

The round start problem affects also DODS, players cannot move for a certain
amount of time > 10 seconds.

Best regards

Ronny Schedel

-
we have problems with lag on our windows machines, too
-
Hello,

after the last update we discover strange problems:

- some round starts cause a lag problem, end of rounds too (lags are some
seconds)
- bombs can be planted after the round end (after seeing the connection
warning)
- after round start the spectator cam stays at the start position (eye view
of a player), after many seconds it moves to the correct position of the
player
- ...

Do we need a special library version or kernel settings to solve these
problems, again?

System: Core 2 Duo, Debian Etch, 2 GB RAM

Not to mention that all was running fine before this update, nothing
changed...

Best regards

Ronny Schedel
-

1713
Nya & kommande banor / Re: dod_accusers_helloween
« skrivet: 2007 juni 03, 17:29:46 »
Jo - det med ljuset förstår jag till 100% - men den kan nog fungera som både och !

1714
Nya & kommande banor / Re: dod_accusers_helloween
« skrivet: 2007 juni 03, 12:01:13 »
Banan fungerar säkert både i dagsljus & i nattmiljö !

När det är mörkt så är det nog inga problem med spawnen, om inte det ligger en MG & skjuter in ..

Om du gör ett spawnskydd - så kan jag slå på detox så ser man inte spelare igenom .. tyvärr kan inte de i spawn se spelarna som campar utanför då men ...

1715
Nya & kommande banor / Re: dod_accusers_helloween
« skrivet: 2007 juni 03, 11:26:54 »
Den ligger på Ferm. nu :-)

Jag har sprungit runt & kollat !

Lite saker som jag tycker "vi" ska titta på ! ( antar att du vill ha feedback med förslag på förändringar som ska förbättra spelet ! ).
1. Axis spawn är mindre skyddat än Allies känns det som ! - kanske lägga till en böj av planket & utöka deras yta ?

2. mellan tanken & lilla huset med stegen vid Axis kanske man måste göra så att de kan ligga lite mer skyddade, -en förhöjning / sänkning av gräset ?

3. Kyrkans fönster i tornet vore bra som sniper spot för båda lagen !

4. Mellan vedtrave & trädet - höj sänk gräset för skydd, kanske både mot axis-gång & allies-spawn.

5. Bugg - man kan gå runt hela banan om man hoppar ner på planket runt banan !

6. Smalna av öppningarna till gravområdet, ev. lägga till liggande/lutande grind.

7. Sänk ner "grusgången" mellan husen (höj gräset) för lite skydd & nade-stoppare !

Det var alla detaljer som jag lagt märke till som man kanske ska ta en titt på, men det betyder inte att det absolut måste ändras, det kanske inte förbättrar spelet alls !

1716
Nya & kommande banor / Re: dod_accusers_helloween
« skrivet: 2007 juni 01, 15:25:03 »
Gött Dead .. 8)

Mycket bra jobbat -ska bli jätteskoj å testa ..

1717
Nya & kommande banor / Re: dod_accusers_helloween
« skrivet: 2007 maj 31, 22:31:52 »
Jag ser att du har koll på allt vad det gäller den gamla halloween  ;D

Men hur du lyckas få det så som på bilderna - så fort, det fattar jag inte ...

1718
Nya & kommande banor / Re: Ban önskemål till Day Of Defeat:Source
« skrivet: 2007 maj 29, 16:45:57 »
beror på om man har barn eller ej .. tror jag hehe

själv så föredrar jag TinkiWinky framför Po, Lala & Dipsy.

 :o

1719
Nya & kommande banor / Re: Ban önskemål till Day Of Defeat:Source
« skrivet: 2007 maj 28, 17:25:43 »
Får väll sätta ett annat namn bara på den - inte konkurera med orginal mapp tillverkaren .. hehe

& du glöm inte att sätta _b1  _b2 efter om det blir något fel ..

1720
Nya & kommande banor / Re: Ban önskemål till Day Of Defeat:Source
« skrivet: 2007 maj 27, 19:52:12 »
Snygg !

- lägg till julgransbelysning på nån gran också :-) -fast det är säkert svårt ??

Varför inte en bana som man är tvungen att gå runt ett stort hus / berg och 3-4 flaggor  ???

1721
Nya & kommande banor / Ban önskemål till Day Of Defeat:Source
« skrivet: 2007 maj 26, 21:05:00 »
Jag har sett några försöka göra lite säsongsbetonade banor, men de jag sett i source har alltid varit för stora (fil mässigt).
Det viktigaste med dessa fun-maps är ju att de är spelbara & att de går fort att ladda ner !

Säsongsbetonade banor - kan sätta dem som std-map vid dess rätta tid  ;)

- X-Mas-bana (jul)
- Halloween
- Midsommar - midsommarstång, kanske blanda in lite kräftfest också.
- Påsk, med stora mördarkaniner - kanske lite konstigt i dods ??
- Lucia
- Nyårsfirande med raketer, kan ses som nationaldagsfirande & ev. majbål mm ?

Sniperbanor

- En stor sniperbana med vallgravar parallellt, kanske hälften så stor som snow-bridge & helt plan så att man måste rusa vissa sträckor, men inte för många ..

1722
Nya & kommande banor / Re: Furyos kommande bana
« skrivet: 2007 maj 24, 18:48:24 »
MM - det är säkert inte lite tid ...

Sedan kanske man kan använda en del som andra gjort & en del som man själv har gjort till tidigare banor ..
men det vet du säkert bättre än jag !

1723
Nya & kommande banor / Furyos kommande bana
« skrivet: 2007 maj 24, 11:57:12 »
http://furyo.dod-federation.com/dod_commando.html

han kombinerar den vanliga CTF spelstilen med Detonations i denna kommande bana !

1724
Generella Diskussioner / vad är tickrate & server_fps
« skrivet: 2007 maj 04, 15:16:42 »
Kolla om vad Tickrate betyder & server_fps
http://whisper.ausgamers.com:80/wiki/index.php/Tickrate

& de som påstår att pingboost fungerar kan säkert bota sjukdomar med sockerpiller också  8)

1725
Server frågor / Re: COD2 ändras till ACCUsers server
« skrivet: 2007 april 17, 19:17:58 »
Någon admin hade varit inne på servern & ändrat namn & rcon lösen !

Som om det skulle fungera !!

Jag ska sätta mig & gå igenom loggarna för att se vem som var på servern när detta hände !


- Men från nu så är det vi ACCUsers som har denna server men självklart så får andra spela där , men det är ACCUsErs som får rcon lösen av mig som är admins på den !

Sidor: 1 ... 113 114 [115] 116






Dagens Medlem